Clarion Hotel Wisby är ett hotell med unik historia och atmosfär, beläget innanför Visbys ringmur. Här finns 212 hotellrum, 10 mötesrum, festvåning, inomhuspool och Gotlands mest passionerade personal.
Clarion Hotel Wisby är ett hotell med unik historia och atmosfär, beläget innanför Visbys ringmur. Här finns 212 hotellrum, 10 mötesrum, festvåning, inomhuspool och Gotlands mest passionerade personal.
Clarion Hotel Wisby är bekvämt beläget i den gamla delen av Visby, bara en kort promenad från småbåtshamnen. Visby stad är en del av UNESCO:s världsarv, utnämnd till en av de bäst bevarade medeltida Hansastäderna. Visby känns som en liten stad, allt finns inom räckhåll.
På Clarion Hotel Wisby är atmosfären speciell. Här finns moderna inslag, varsamt blandade med historiska detaljer, bland annat en medeltida gränd och pelare från 1200-talet som omsorgsfullt restaurerats och bevarats. Clarion Hotel Wisby öppnade sina dörrar den 1 maj 1991 men i våra lokaler har det bedrivits hotell sedan mitten av 1800-talet.
Det slutgiltiga målet för alla marknadsföringsinsatser är självfallet ett välfyllt hotell och att stärka Clarion Hotel Wisby´s position som ledande hotellaktören på Gotland. Detta åstadkommer vi genom att engagera deras målgrupper på deras villkor tillsammans med Clarion Hotel Wisby´s värderingar och visioner. Genom mätning och analys av insatser kan vi ta reda på vad som fungerar och vad som inte fungerar vilket leder till att vi förstår marknaden och kan utveckla vårt content så att vi jobbar på ett sätt som ger resultat.
Sätta hotellet tillbaka på kartan
Stärka varumärket
Engagera målgrupper
Stärka hotellet lokalt
Tack vare pandemin så fick hotellet dra ner på väldigt mycket och hade det även turbulent internt . Behovet av sätta sig tillbaka på kartan som en attraktiv arbetsplats och unik hotellupplevelse igen var väsentligt efter att nya VD:n Aime Dahlgren kommit in och tagit stafettpinnen. Vad som behövdes var att kommunicera att Clarion Hotel Wisby finns och påvisa deras unika upplevelser och känslan som finns bakom väggarna.
Sedan vill vi ju också att alla som ser våra inlägg ska komma ihåg Clarion Hotel Wisby, att de finns mitt i hjärtat av en välbevarad historia på Gotland och att upplevelsen ska vara något extra vare sig du är på affärsresa eller hemestrar.
På grund av detta så är det viktigt att ständigt kommunicera varumärke. Verktygen för detta var dels video som exponerar likväl personal som den unika miljön, någonting som är av vikt då vi vill att potentiella gäster ska känna att det är en upplevelse dom vill ta del av. Utöver detta har vi använt oss av bland annat anpassade stories anpassade för interaktion, då en interaktion innebär att målgruppen troligen har tagit åt sig materialet på en högre nivå än om de enbart hade bläddrat förbi den.